ورود کاربران عضو

شرکت در نظر سنجی

لینک دوستان

×

خطا

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

Cannot get "مرند" woeid in module "mod_sp_weather".

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

Cannot retrive forecast data in module "mod_sp_weather".

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
 

طناب زدن بهترین تمرین برای کوهنوردی :

اگر وقت کافی برای رفتن به سالن ورزشی، دویدن و… را ندارید و دوست دارید هم چنان در تعطیلات به کوهنوردی و طبیعت گردی بروید نیاز است(طناب زدن بهترین تمرین برای کوهنوردی) که حتما بدن خود را در آمادگی نگه دارید. طناب زدن ورزش کم هزینه ای است که می توان آن را حتی در یک فضای کوچک اجرا کرد. در ادامه با سلوچ همراه باشید.
در طناب زدن دستگاه گردش خون و تنفس از راه فعالیت هوازی تقویت می شوند و آمادگی لازم را برای انجام فعالیت های روزانه به دست می آورد. کسی که فعالیت خود را بر طناب زدن استوار کند، عضلات بزرگ و مهم بدن را درگیر می کند و این خود عملی اساسی در جهت تقویت عضلات بدن است.
هنگام طناب زدن، ضربان قلب افزایش می یابد به گونه ای که می توان ضربان را به ۱۶۰ تا ۱۸۰ ضربه در دقیقه رساند. میزان اکسیژن مصرفی نیز ۶۰ تا ۸۰ درصد، حداکثر اکسیژن مصرفی و یا بیشتر مشاهده شده است و این مهم طناب زدن را به یکی از بهترین راهها برای افزایش حجم ریه ها می باشد

حد ظرفیت :


این واژه حد ظرفیت چقدر با مصماست
و چقدر در کوهنوردی می تواند نقش داشته باشد.

 همنورد عزیز حد ظرفیت خودت را در برنامه کوهنوردی در حد توانت انتخاب کن !
 مربی گرامی حد ظرفیت برنامه را با حد توانایی تیم نگهدار !
کوه نورد عزیز ، حد ظرفیت صعود و ارتفاع خودت را بدان !
 سرپرست محترم حد و ظرفیت امکانات و تجهیزات را با برنامه پیش رو مطابقت کن !
 سرپرست بزرگوار به حد و ظرفیت توانایی و آمادگی جسمانی و پزشکی افراد دقت کن !
همنورد پیشکسوت به حد و ظرفیت جسمانی و سن و سال خودت توجه کن !
 دوست عزیزم، حد و ظرفیت تخصصی خودت را آگاه باش !
 به هر کس در حد ظرفیت خودش اعتماد کن و مسئولیت محول کن !
 با همنوردان در حد ظرفیت خودت و خودشان شوخی کن !
 هر همنوردی آستانه صبر و حد ظرفیتی دارد به آنها توجه کن !
 حد ظرفیت حضور افراد به لحاظ زمانی در برنامه های کوهنوردی متفاوت است، بعضی ها بجهت روحی تحمل برنامه‌های دراز مدت را ندارند.
 حد ظرفیت و توان مالی افراد تیم یکسان نیست ، لذا به موارد مالی توجه نمایید !
 در برنامه های کوهنوردی به حد ظرفیت و تعداد افراد شرکت کننده توجه جدی نمایید !
 حد ظرفیت و زمان ورود به منطقه را به لحاظ زیست محیطی در نظر بگیرید !
 احترام به دیگران نشان از حد و ظرفیت بالای اخلاقی و فرهنگی شماست !
 احترام و نگهداری حرمت بزرگان و پیشکسوتان نشان از بالا بودن حد و ظرفیت شخصیت شماست !

یکی از بزرگترین عواملی که در یک برنامه می تواند خطر ساز باشد عدم تناسب توان فنی نفرات با ‏یکدیگر است.


درچنین حالتی اگر فرد قوی گروه دچار حادثه شود بقیه نفرات تیم دچار مشکل ‏جدی خواهند شد.
به یاد داشته باشیم معمولا این نفرات قویتر هستند که در مسیرهای فنی وظیفه ‏جلوداری (سرطنابی) را برعهده دارند و نفر دوم دارای تجربه کمتری است . حال اگر سرطناب بنا به هر ‏دلیل آسیب ببیند و قادر به حرکت نباشد آیا نفر دوم قادر به ارائه کمک به او خواهد بود؟
در بسیاری از حوادث کوهستان بعد از سانحه دیدن نفر قوی تر تیم سایر نفرات تیم بیشتر در معرض ‏خطر قرار می گیرند. مطالعه آماری حوادث کوهنوردی نیز بر این امر صحه گذاشته است .‏
باید قبل از هر صعود فنی احتمالات خطر در آن سنجیده شود و راهکاری های امداد به خوبی برای ‏نفرات برنامه ( به یک نفر چه جندین نفر ) توجیح شود

اهمیت دمای آب مصرفی برای ورزشکاران :

?آب و نوشیدنی چه سرد باشد و چه گرم وقتی وارد معده میشود، تا درجه حرارتش به ۳۷ درجه سانتی گراد نرسد، نمی تواند از معده خارج شود و اگر گفته میشود که ورزشکاران نوشیدنی سرد ننوشند به همین دلیل است


?زیرا وقتی نوشیدنی سرد باشد مدتی زمان لازم است  تا این نوشیدنی در بدن گرم شود و به دمای ۳۷ درجه برسد و بتواند از طریق روده جذب بدن شود.

?در کل دمای آب مصرفی برای انسان نباید پایین تر از ۴ درجه سانتی گراد باشد ولی این موضوع برای ورزشکاران کاملا متفاوت است.


? زیرا این افراد از آب برای لذت بردن استفاده نمی کنند و ان را  بیشتر برای تامین آب بدن در طول فعالیت های فیزیولوژیکی نیاز دارند...
بنابراین دمای آب نوشیدنی ورزشکاران به خصوص هنگام انجام مسابقات نه تنها باید بالای ۴ درجه سانتی گراد باشد بلکه در اغلب موارد دمای آن بالای ۱۲ درجه سانتی گراد در نظر می گیرند.

برای حفظ‌ پاها در مقابل‌ سرما، علاوه‌ بر پوشیدن‌ جوراب‌، اگر امکان‌ دارد پای خود را با وازلین‌ مخصوص‌ چرب‌ کنید.

پای کوهنوردان‌ بر اثر پوشیدن‌ کفش‌ تنگ‌ یا بستن‌ خیلی محکم‌ بند کفش ها ممکن‌ است‌ تاول‌ بزند؛ برای جلوگیری از آن‌ باید تای ساق‌ جوراب‌ دوم‌ خود را برگردانیم‌ و داخل‌ کفش‌ کنیم‌ و به‌ قسمت‌ تاول‌ زده‌ و یا قسمتی که‌ به‌ نظر خود کوهنورد مورد تهدید است؛ یک‌ قطعه‌ باند بچسبانیم. در صورت‌ تاول‌ زدن‌ برای درمان‌ آن‌ بهتر است‌ قبل‌ از خواب، یک‌ سوزن‌ نخ‌ کرده‌ را پس‌ از ضدعفونی کردن‌ از تاول‌ عبور دهیم‌ به‌ طوری که‌ نخ‌ از تاول‌ رد شود. بهتر است‌ نخ‌ از جنس‌ کرک‌ باشد تا آب‌ تاول‌ را به‌ خوبی بمکند و خشک‌ کند. صبح‌ روی تاول‌ خشک‌ شده‌ یک‌ محلول‌ ضدعفونی کننده‌ بزنید و آن‌ را با باند چسبان‌ بپوشانید.

3️⃣ل_ اغلب‌ کوهنوردان‌ بر اثر راهپیمایی کف‌ پایشان‌ گرم‌ می شود، برای رفع‌ این‌ مانع‌ بهتر است‌ چند روز قبل‌ از کوهنوردی چندبار پاها را در آب‌ گرم‌ مخلوط‌ به‌ محلول‌ ضدعفونی کننده‌ شستشو داد تا پوست‌ پا کلفت‌ و سخت‌ شود. برای اینکه‌ کفش‌ پاها را مجروح‌ نکند و باعث‌ یخ ‌زدگی نشود، باید کفش ها را خوب‌ به‌ پا چسباند به‌ طوری که‌ بین‌ جوراب‌ و کفش‌ فضای خالی باقی نماند و به‌ اصطلاح‌ پا درون‌ کفش‌ لق‌ نخورد و در ضمن‌ کفش‌ تنگ‌ هم‌ نباشد.

4️⃣ع_ قبل‌ از کوهنوردی کوتاه کردن ناخن ‌ها را نباید فراموش‌ کرد؛ چون‌ بلند بودن‌ آنها سبب‌ فشردگی و ناراحتی پا می شود. اگر می خواهید پس‌ از بازگشت‌ از کوه، آرامش‌ در پاهایتان‌ حس‌ کنید و لذت‌ ببرید، بهتر است‌ پاهایتان‌ را با یک‌ پارچه‌ خیس‌ شده‌ در آب‌ سرد، تمیز و بلافاصله‌ آن‌ را خشک‌ کنید و جوراب‌ خشک بپوشید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مترجم سایت

جستجو در سایت

آمار سایت

2737130
بازدید امروزبازدید امروز1046
بازدید دیروزبازدید دیروز1773
بازدید این هفته بازدید این هفته 9331
بازدید این ماه بازدید این ماه 41215
تعداد کل بازدیدهاتعداد کل بازدیدها2737130