ورود کاربران عضو

شرکت در نظر سنجی

لینک دوستان

×

خطا

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

Cannot get "مرند" woeid in module "mod_sp_weather".

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

Cannot retrive forecast data in module "mod_sp_weather".

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کم خونی و عوارض آن در ورزش :

✍️کم‌خونی سبب خستگی زودهنگام در حین ورزش می شود
#کم‌خونی سبب می‌شود اکسیژن مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های سنگین به بدن نرسد. علتش هم این است که میزان گلبول‌های قرمز، که حامل این اکسیژن هستند، در مبتلایان به کم‌خونی بسیار کم است. #کم‌خونی علائم دیگری نیز دارد که از آن جمله می‌توان به بی‌خوابی، سرگیجه، گرفتگی پا‌ها، و رنگ‌پریدگی اشاره کرد. توجه داشته باشید که کم‌خونی در میان خانم‌هایی که مصرف گوشت قرمز یا محصولات حیوانی سرشار از آهن را کنار می‌گذارند یا قاعدگی‌های سنگین دارند شایع است.
اگر احتمال می‌دهید که به کم‌خونی مبتلا هستید حتما به پزشک مراجعه کنید. شاید لازم باشد از مکمل‌های خوراکی استفاده کنید.
?#مشکل تیروئید سبب خستگی زودرس در حین ورزش می شود
#عملکرد نامطلوب تیروئید می‌تواند انرژی بدن را در هر زمان و موقعیتی تحلیل برد، اما اگر حین ورزش اغلب خسته می‌شوید و هیچ علت دیگری برایش پیدا نمی‌کنید، باید به پزشک مراجعه کنید تا وضعیت تیروئیدتان را بررسی کند. کم‌کاری تیروئید می‌تواند سبب انرژی بسیار پایین بدن، افزایش وزن، افسردگی،  و درد عضلانی شود.
?مطابق آمار انجمن تیروئید مشکل تیروئید بسیار شایع است: از هر هشت زن یک نفر در طول زندگی‌اش به‌نوعی مشکل تیروئید مبتلا می‌شود. مهم‌تر اینکه حدود 60 درصد مبتلایان اصلا نمی‌دانند که چنین مشکلی دارند.

چرا ورزش کردن به طولانی تر شدن زندگی کمک می کند؟


یکی از منافع ورزش کردن ارتقاء سطح سلامت عروق است. ورزش های هوازی همچون پیاده روی، کوه پیمایی، دو آهسته و شنا، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را که یکی از دلیل اصلی مرگ است را کاهش می دهند. این اثر با کاهش سطح کلسترول مضر LDL در خون ایجاد می شود، همانطور که فشار خون را کاهش می دهد. همچنین ورزش کردن باعث ماندن در وزنی مناسب و ارتقا سطح قند خون برای جلوگیری از دیابت می شود. ورزش های که شامل قدم زدن و دویدن می شوند، غیر از آن هایی که شامل دوچرخه سواری یا شنا هستند، به افزایش تراکم استخوانی جهت کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان کمک کرده و در واقع خطر شکستگی های خطرناک را کاهش می دهد.
ورزش های استقامتی علاوه بر بالا بردن کارآیی ششها به تحمل وزن توسط استخوان ها کمک می کنند، به مبازره با تضعیف شرایط بدنی که باعث بیماری های فراوانی همچون آرتروز و درد کمر در پیری می شود نیز کمک می کنند. به گفته یCDC ، تحقیقی قدیمی که به منظور شناخت عوامل تشدید بیماری های عضلانی مربوط به زانو انجام گرفت، کاهشی ۴۳ درصدی در درد را نشان می دهد، همانطور که نوعی از ناتوانی را پس از ۱۶ هفته تمرین سنگین کاهش می دهد. در برخی موارد ورزش کردن تأثیر بیشتری از درمان های پزشکی داشته است.
ارتقاء سلامت روانی
فعالیت ورزشی علاوه بر منافع بدنی، نوعی حس مفید بودن در فرد را نیز ایجاد می کند. این گونه فعالیت ها ترشح اندورفین و دیگر مواد شیمیایی را که باعث حس مفید بودن می شوند را افزایش داده و باعث احساس شادی در هنگام مبارزه با افسردگی می شود. افسردگی باعث کاهش طول عمر تا حدود پنج سال می شود. ورزش کردن به شما که از مرگ ترسی ندارید، کمک می کند تا قدرت اتکا به خود را در میانسالی حفظ کرده و عظمت خود را در استقلال کامل متکی به خودتان حفظ کنید. افراد کهنسال بیشتر نیازمند مراقبت هستند، مخصوصا" در انجام فعالیت هایشان. خوشبختانه، ورزش برای همه رایگان است و همچنین لذت بخش و گاها" اعتیاد آور، بطوری که عادت می شود. پس برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم، از جایتان بلند شوید و شروع به حرکت کنید.

خطرات ورزش کوهپیمایی در فصل بهار :

فصل خوش بهار از راه رسیده، بزودی شاهد حضور عظیم #کوهپیمایان در کوهستان ها خواهیم بود ؟

کوهپیمایی در فصل بهار، الزاماتی را برای کوهپیمایان ایجاد می کند که نباید از نظر دور بماند، چرا که ممکن است، بی توجهی به این الزامات عوارضی را به همراه داشته باشد که خوشی بهار را کم رنگ و حتی به تلخی بکشاند.

بنابراین، یادمان باشد در فصل بهار:

↩️ دمای هوا متغیر است دمای هوا به سرعت تغییر می کند از هوای سرد به هوای گرم و برعکس. باید خود را برای هوای متغیر و دگرگونی شرایط جوی آماده کنید.

↩️  رودخانه ها و نهرها بسیار پرآب تر و خروشان تر از دیگر فصل هاست. در عبور از رودخانه ها نهایت دقت را بخرج دهیم.

↩️ در فصل بهار به دلیل گرم تر شدن هوا برف ها سست می‌شوند مناطق بهمن گیر با خطر ریزش بهمن روبروند.

↩️ خطر آفتاب سوختگی در فصل بهار کمتر از تابستان نیست، بنابراین عینک،  کلاه لبه دار، دستمال سر و کرم ضد آقتاب در کوهپیمایی بهاره،  همانند سایر فصول ضروری است.

↩️ در شرایط بارانی صعود از مسیر های صخره ای بسیار دشوار است به علت لغزندگی سنگ ها حادثه در کمین است.

□ فصل بهار حیات وحش بیدار  و فعال می شود. آرامش حیات وحش را به هم نزنیم. حیوانات به هنگام نزدیک شدن حالت تهاجمی می گیرند. حریم آن را رعایت کنیم.

□ رعد و برق و صاعقه، بارش های سیل آسا در مسیر دره ها خطری که کوهپیمایان را به شدت تهدید می کند.

کوهنوردی در فصل بهار: ۸ خطری که باید آن ها را بشناسید

۱ – دمای متغیـیـــر :

در فصل بهار، تغییرات دمای محیط بسیار گسترده تر از دیگر فصل ها می باشد. این بدین معنی می باشد که در این فصل، خیلی زود هوای سرد به هوای گرم، ( و یا بالعکس ) تبدیل می شود. ( بخصوص در تغییر ارتفاعات )

با افزایش ارتفاع، دمای محیط پایین تر می آید و همین باعث می شود که کوهنوردی در این وضعیت، تنها با یک لایه پوششی، بسیار سخت و عذاب آور شود ! بهترین نوع پوشش، پوشش های چند لایه ای در فصل بهار هستند. توصیه می شود از سه لایه پوششی ( لایه اصلی و یا زیرین، لایه میانی و لایه بیرونی که شامل کاپشن و یا سویشرت های پشمی می شود ) استفاده کنید . اگر در گزارش هواشناسی، اشاره ای به بارش باران شده است، حتما از یک لایه بیرونی ضد آب استفاده کنید.

همچنین می توان  بجای استفاده از کت های حجیم و سنگین، از پوشش های چند لایه ای سبک استفاده کنید. ” با استفاده از این پوشش ها، نگرانی بابت تغییرات دما و آب و هوا ندارید و به راحتی می توانید آن ها را کم و یا زیاد کنید . “

 ۲ – بهار، فصلی برای حیات وحش :

بهار،عموما فصلی برای جفت گیری حیوانات محسوب می شود. اگر در مسیرتان به حیوانات مختلف برخوردید ، آرامش آن ها را بهم نزنید . بیش از حد به آن ها نزدیک نشوید و سعی کنید ساکت باشید. اگر در حال جفت گیری بودند، کاملا از آن ها دور شوید و به مسیر خودتان ادامه دهید . خیلی از حیوانات هنگام نزدیک شدن به شما به توله هایشان، حالت تهاجمی به خود می گیرند، پس سعی کنید تنها از دور نظاره گر آن ها باشید.

از گرفتن سلفی و عکاسی خیلی از نزدیک از حیوانات مسیر خودداری کنید . به قلمرو آن ها احترام بگذارید و سعی کنید تنها با دوربین های عکاسی آن ها را شکار کنید !

۳ – خطر آفتاب سوختگی :

با اینکه خطر آفتاب سوختگی در فصل تابستان، بسیار بیشتر از بهار می باشد، اکثر کوهنوردان فراموش می کنند تا مقداری ضد آفتاب در فصل بهار با خود داشته باشند ! توصیه می شود  حتما از ضد آفتاب های با کیفیت و برند های معتبر استفاده کنید .

گرمازدگی، یکی از اصلی ترین مشکلات کوهنوردان در فصل بهار و تابستان می باشد . پس سعی کنید آب رسانی به بدنتان را صحیح و به موقع انجام دهید !

۴ – جریان سریعتر رودخانه و دریاچه ها :

معمولا رودخانه ها و نهرها در فصل بهار، بسیار پر آب تر و خروشان تر از دیگر فصل ها می باشند. دلیل این پر آبی، آب شدن برف های زمستان می باشد.

این رودخانه و نهر ها در ابتدای بهار، بسیار پر آب می شوند و گذر از آن ها بسیار خطرناک می باشد. توصیه می شود قبل از صعود به مقصدتان، رودخانه و نهر های مسیر را به خوبی شناسایی کنید. گزارش هواشناسی و اخبار را به خوبی بررسی کنید و اگر امکان طغیان این رودخانه ها و خطر سیل وجود دارد، صعودتان را کنسل کنید.

۵ – مسیر های برفی و یخ زده :

تریمبل می گوید : ” زمانیکه در فصل بهار کوهنوردی می کنم، دیگر کوهنوردان را به استفاده از یخ شکن ها، گتر و … ترغیب میکنم !”و

شاید خیلی ها فکر می کنند جاده های یخی و برفی، فقط در ارتفاعات بلند دیده می شود، اما در فصل بهار ممکن است در ارتفاعات پایین نیز به جاده های یخی و یا باتلاق ها برخورد کنید !

زنجیر های یخ شکن، ابزاری سبک و کاربردی برای گام برداری در برف می باشند. این زنجیر ها به راحتی روی کفش و یا بوت های شما وصل می شود . سعی کنید حتما از برند های معتبر استفاده کنید. تریمبل می گوید ” همیشه در فصل بهار، این زنجیر ها را داخل کوله پشتی خودم قرار می دهم و همیشه نیز با خودم میگویم شاید پشت این درختان انبوه، جاده ای برفی در انتظارم باشد ! ”

باتوم های کوهنوردی نیز از دیگر تجهیرات کاربردی در مسیر می باشند که به شما تعادل بیشتری می بخشند.

۶ – خطر ریزش بهمن :

در بعضی از مناطق کشور، برف هنوز هم مشکل خیلی از کوهنوردان در فصل بهار می باشد.

با وجود برف ها، امکان ریزش بهمن نیز در کوهستان ها وجود دارد. حتی اگر برفی نیز در مسیرتان مشاهده نکردید، ممکن است در ارتفاعات بالاتر، تکان و یا آب شدن تکه یخ ها، موجب ریزش بهمن شود. توصیه می شود  حتما قبل از صعودتان، با چند ایستگاه کوهنوردی مشورت کنید تا از عدم ریزش بهمن در مسیر، اطمینان حاصل کنید .

۷ – مصدومیت به دلیل عدم فعالیت :

اولین صعودتان در فصل می تواند بسیار جذاب و خاطره انگیز باشد، توصیه می شود اگر مدتی از کوهنوردی کناره گیری کرده اید، برای اولین صعودتان سراغ مسیر های آسان تر و کوتاه تر بروید .

من به کوهنوردان توصیه می کنم کمی انتظار خود را پایین تر بیاورند و در ابتدا با انتخاب مسیرهای کوتاه و آسان تر، به بدنشان اجازه دهند تا با فصل جدید کوهنوردی سازگار شوند !”

۸ – افزایش حشرات و کنه ها :

حشرات و کنه ها، از مواردی هستند که اکثر کوهنوردان پس از یک دوره عدم فعالیت در کوهنوردی، آن ها را از یاد می برند !

تریمبل می گوید : در مناطق جنوبی و گرم تر، با شروع فصل بهار، حشرات و کنه ها نیز فصل جدید خود را جشن می گیرند ! “

تریمبل می گوید حتما یک قوطی اسپری حشره کش را داخل کوله پشتی خود قرار دهید .سعی کنید از برند ها معتبر و سازگار با محیط زیست استفاده کنید تا آسیبی به طبعیت نزنید .

در صعود همواره به یاد داشته باشید که :


 از وزن کوله پشتی خود آگاه باشید و از حمل وزناضافی یا غیرضروری خودداری کنید.
  استفاده از چوب‌دست را جدی بگیرید. گام‌برداری صحیح با کمک گرفتن از عضلات را یاد بگیرید.
 وقتی کوله پشتی خود را بسته بندی می کنید وسایل سنگین را نزدیک بدن نگه دارید و از انداختن وزن وسائل به یک طرف از بدن خود جلوگیری کنید در غیر اینصورت دچار مصدومیت خواهید شد.

نکات فرود که برای حفظ زانو نیاز است:
۱- فرود با کمک گرفتن از تمام عضلات بدن (بالاتنه و پاها) : برای فرود اصولی و مطمئن باید از تمامی اعضای بدن خود استفاده کنید در غیر اینصورت به نقطه خاصی فشار خواهد آمد و شما دچار مصدومیت می شوید.
۲- حرکت به طرف پایین به شکل زیگزاگ
۳- خم بودن نسبی زانو در هنگام فرود (نسبت به موقعیت شیب)
۴- پرهیز از پریدن در هنگام فرود
۵- استفاده از چوب‌دستی و باطوم
۶- استفاده از کفش مناسب
۷- قرار دادن پاها به شکل صحیح و مناسب با بستر کوه
۸- سرعت کم در هنگام فرود
۹- مراقبت و پرهیز از ضربه خوردن مستقیم به زانو و پیچش آن
۱۰- حمل کوله استاندارد با وزن مناسب
۱۱- انجام دادن مداوم ورزش کوهنوردی و تمرینات میان هفته (غیرمنقطع)
۱۲- استفاده نکردن از زانوبند (به جز در موارد خاص پزشکی)
۱۳- تقویت عضلات چهارسر ران و دوقلوی ساق پا با تمرینات ویژه
۱۴- داشتن وزن مناسب

مراقبت از پوست هنگام کوهنوردی در فصل بهار...

یکی از مهم‌ترین نقش‌های پوست این است که مانند یک سد دفاعی، مانع ورود میکروب‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و سموم به درون بدن شده و نیز مانع دفع آب بدن به خارج شود که این امر در لطافت پوست نقش مهمی دارد.

 یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث پیری پوست می‌شود، تشعشعات مضر موجود در نور خورشید است که در فصل بهار به وفور وجود دارد. خنک بودن هوا در این فصل، باعث می‌شود که افراد مدت زمان بیشتری را نسبت به فصل‌های گرم سال در معرض مستقیم تابش نور خورشید قرار بگیرند. نسیم ملایم بهار و شکوفه‌های زیبای بهاری و زنده شدن طبیعت، شخص را تشویق به گردش در طبیعت زیبا می‌کند در حالی که از تاثیرات نامطلوب نور خورشید بی‌خبر است. در طیف نور خورشید، بخشی که به زمین روشنی می‌بخشد قابل رؤیت و بخشی مانند اشعه ماورای بنفش غیرقابل دیدن است.

توصیه این است که از نسیم بهاری، گل‌های زیبا و طبیعت زیبا با رعایت نکات ایمنی لذت ببرید، در درجه اول از کلاه‌های لبه دار و لباس‌های پوشیده ریز بافت و در درجه دوم از کرم‌ها و لوسیون‌های ضدآفتاب، آن هم به مقدار مناسب، استفاده کنید. یک ضدآفتاب‌ایده آل، باید بتواند کاملا مانع آسیب رساندن اشعه ماورای بنفش نور خورشید به پوست شود اما هیچ ضدآفتابی وجود ندارد که بتواند به طور کامل این کار را انجام دهد...

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مترجم سایت

جستجو در سایت

آمار سایت

2391955
بازدید امروزبازدید امروز1156
بازدید دیروزبازدید دیروز2428
بازدید این هفته بازدید این هفته 3084
بازدید این ماه بازدید این ماه 6226
تعداد کل بازدیدهاتعداد کل بازدیدها2391955