ورود کاربران عضو

شرکت در نظر سنجی

لینک دوستان

×

خطا

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

Cannot get "مرند" woeid in module "mod_sp_weather".

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

Cannot retrive forecast data in module "mod_sp_weather".

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
 



زنده باد ميان سالی:

 که آدمي در آن نه هول و ولا و شتاب جواني را دارد،
 و نه ديگر فکر مي کند که همه کاره ي عالم است و اختيارش نامحدود؛
نه در حسرت نداشته ها غرق است،
 و نه داشته هاي خيالي را در سر مي پروراند.
ميان سالي يعني قدرداني از آنچه داري.
ميان سالي يعني بهترين دوران زندگي،
ميان سالي، يعني ديدن يکي دو تار موي سفيد در هر ماه؛ يعني آگاهي تدريجي از اينکه تو جاودانه نيستي؛ رو به پاياني،
و فرصت زيستن چقدر اندک است.
ميان سالي يعني اينکه وقت نداري حسرت گذشته و آينده را بخوري.
ميان سالي، يعني اينکه زندگي را همين لحظاتي که در آنها هستي بداني و نه چيزي که در گذشته بوده و يا چيزي که خواهد آمد.
ميان سالي يعني اينکه مي فهمي آدم ها همينند که هستند، و آنها را همانطور که هستند دوست بداري.
ميان سالي يعني شروع پختگي؛ آرامش، زود از کوره درنرفتن، هيجاني (منفي) نشدن، استقامت ورزيدن، و ...
ميان سالي يعنى هنوز هم فرصت باقيست تا از زندگى لذت ببری

مدیریت در کوهنوردی :

مدیریت از اصول مهم  ورزش کوهنوردی است، به گونه ای که اگر مدیریت صحیح بر این ورزش حاکم نباشد سرمایه هایی که وجود دارد تباه خواهد شد و استعدادها شکوفا نخواهد گردید و با از بین رفتن سرمایه ها و شکوفا نشدن استعدادها فرد و جامعه  ورزشس دچار انحطاط می شود در حالی که اگر مدیریت صحیح و کارآمد بر جامعه  ورزش حاکم باشد استعدادها شکوفا و سرمایه های مادی و معنوی و انسانی در جهت رشد و تکامل و توسعه همه جانبه به جریان خواهد افتاد و در نتیجه به ابداع و ابتکار و نوآوری دست خواهد یافت.

کسی می تواند مدیری کارآمد و خلّاق و شکوفا کننده استعدادها باشد که دارای سه ویژگی #تعهد و #تخصص و #تجربه باشد و اگر #مدیری فاقد هر یک از این ویژگی ها باشد مدیر #موفقی نخواهد بود.  #در چند روز گذشته شاهد عزل و نصبهای بعضی از مدیران در صدر فدراسیون تا بعضی از شهر ها بودیم  این را باید گفت کسانیکه از ابتدا قوانین مدیریتی را بر اساس سه یا چهار ساله تدوین نمودند  حتما کارشناسی کردند و زوایای پنها و پیدای مدیرتها را بررسی نمودند  و احکام را در مدت خاصی اعلان نمودند و در اینم میان عزل مدیر قبلی و نصب مدیر جدید جهت بهره بردن از علم و تجربیات مدیر جدید عنوان میشود   ولی در مدیریت کوهنوردی کشور ما عده ای هستند که با آهن به میز مدیریت جوش خورده اند و قوانین مدیریت را خدشه دار کرده اند و هنگامیکه به مدیریتهای بالا اعلان میکنی حرفشان این است #ایشون که کارشون رو خوب انجام میدهد مشکلی نداره  همین همچنین در کوهنوردی ما هر شخصی را که خودشان اراده کنند و به قولی از قبل تعیین شده است را به مدیریت می گمارند  در چهار پنج سال گذشته مدیران ما چه گلی را به سر کوهنوردی ما زده اند تنها کارشان همان سیمرغ لنگ در هوا بوده و همین آموزشهای تکراری و قارچی شکل که فقط کسب درآمدی برای عده ای خاص هست اونهم با ارقام نجومی و... #یادمان باشد تاسیس تربیت بدنی به منظور تسهیل و رایگان بودن آموزشها طبق قوانین آموزش کشور برای مردم هست  بگذریم نصب و عزلهای جدید چقدر میتوانند به کوهنوردی کمک کنند  #قدیما یادتون هست شعار میدادیم ما میگیم #شاه نمیخواهیم نخست وزیر عوض میشه ما میگیم #خر نمیخواهیم پالون خر عوض میشه  حقیقت ناکارآمدی مدیریت بود  و امروز همون  نظم قبلی در مدیریت ما رسوخ پیدا نموده  است و افرادی را جابجا میکنند که از سطی به سطحی دیگر  انتقال میدهند شاید گره ای از گره ها باز شود  واقعا برایم مشکل هست بپذیریم که شخصی که حتی سالیان سال از حوزه مدیریت خود از تهران پایش را بیرون نگذاشته چگونه مشکل اون سیستانی را برطرف میکنه  کدامشون صدای بیچاره کوهنوردی را شنیده اند  امروز هر مدیری که بتواند رضایت بالادستی را جلب کند نونش توی روغن است بگذار کوهنوردی مسیر بیراهه خود را طی کند #دریک_کلام مدیریت فعلی فدراسیون و زیر مجموعه های آن همانند مدیریت بر فضای کشور در بالاستی هست هرمدیری نتواند باب میل ریاست بالادستی کار کند یا باید استعفا بدهد یا اخراج این مدیریت رئیس جمهور ماست  و در مدیریت کوهنوردی هم همین است کسانیکه حرفی برای گفتن دارند به زیر کشیده میشوند و تنها دورقابچینها هستند که مقام میگیرند

 #علی_لک

سیگار کشیدن در کوه :


شاید شما هم گاها در حین ورزش کوهنوردی و در ارتفاع بالاتر از2700 متر که علائم اولیه بیماریهای ارتفاع بوجود می آید ندرتا شاهد کوهنوردی باشید که پشت تخته سنگی سیگاری را روشن کرده و با میلی وافر پک هایی به سیگار خود می زند.?

 سیگار و دود ناشی از آن حاوی حدود 4000 ماده سمی می باشد. اثرات خوشایند سیگار مربوط به نیکوتین آن است همچنین سیگار دارای مواد دیگری از جمله گاز مونوکسید کربن و فرمالدئید و قطران و . . می باشد که در ترکیبات گازی آن موجود است.?

مونوکسید کربن بعد از ورود به ریه ها با هموگلوبین خون ترکیب شده و جای اکسیژن را می گیرد(شاید بد نیست بدانید میل ترکیبی مونوکسید کربن با هموگلوبین خون 200 بار بیشتر از میل ترکیبی اکسیژن با هموگلوبین است) و همین امر باعث اشغال بخشی از هموگلوبین خون با گاز مونوکسید کربن می شود و سیستم اکسیژن رسانی به بافتهای حیاتی ما نظیر مغز را دچار اختلال می کند در نتیجه فرد مصرف کننده سیگار در شرایط کمبود اکسیژن قرار می گیرد و حال اگر فرد عمل کشیدن سیگار را در ارتفاع بالاتر از 2700 متر که شرایط کمبود اکسیژن در آنجا مهیا است انجام دهد دچار علائم حاد کمبود اکسیژن قرار می گیرد که علائمی نظیر حالت تهوع، استفراغ، عرق سرد، سرگیجه، تپش قلب و سردرد می شود البته این علائم خصوصا در افرادی که عادت کمتری به مصرف سیگار دارند شدیدتر و خطرناک تر است.

اخلاق کوهنوردی

????????

?1- بزرگترین و خطرناکترین دشمن یک کوهنورد غرور و تکبر است.

?2- احترام و بزرگداشت پیشکسوتان در تمامی رشته های ورزشی از جمله کوهنوردی از اصول مسلم اخلاقی است و تمامی کوهنوردان ملزم به رعایت آن هستند.

?3- کوهنورد واقعی کوه را میدان مسابقه نمی داند و با او به ستیز بر نمی خیزد بلکه آن را چون دوستی بی نهایت مهربان می بیند که سفره نعمات خودرا بی دریغ در برابر همه انسانها گشوده است .

?4- آنگاه که بر فراز قله ها می ایستید غرور ضعف را از درون خود دور کنید و از خداوند همه کوههای عالم که رخصت نیل به چنین لحظه ای را به شما ارزانی داشته سپاسگزار باشیم

?5- اگر به جای نوشیدن یک جرعه آب طبق قراره گروهی که با کمبود آب مواجه است دو جرعه یا بیشتر نوشیدی مطمئن باشید که تا رسیدن به نقطه کمال و قرارگرفتن در زمره کوهنوردان واقعی فاصله زیادی دارید و در این مسیر تلاش و زمان بسیار نیازمند است .

?6-  بعد از اتمام برنامه و رسیدن به منزل تمام اعمال خود را مرور کنیم و بدون تعارف به تجزیه و تحلیل خود بپردازیم و نقاط قوت و ضعف خود را بسنجیم این عمل بعد از مدتی ما را کوهنورد کامل تری و مصمم تر در نیل به اهداف خواهد ساخت

?7- سکوت و آرامش شب کوه و پناهگاه را با صحبت و فریاد بر هم نزنیم شایددر نزدیکی شما کوهنوردان دیگری نیز باشند که به امید صعود روز بعد ، زودهنگام به خواب رفته باشند .

?8- در کوه هرگز کسی برتری و الویتی در شان و مقام نسبت به دیگران ندارد وتنها میزان برخورداری از اخلاق و منش والای کوهنوردی است که افراد را ممتاز و قابل تقدیر می سازد.

?9- صعود به قله و فتح بلندیها تنها یکی از اهداف کوهنوردی است و همه آن نیست ، مبادا که در این راه دچار لغزش و اشتباه شوید و سایر اهداف ارزنده کوهنوردی را به فراموشی بسپاریم.

?10- بسیارند کوهنوردانی که صعودهای بزرگ را به خاطر کمک به دیگران ونجات سایر کوهنوردان رها کرده اند و سرافراز از آزمایش دشوار بیرون آمده اند، توجه به این مسائل نشان درک عمیق و بنیادی از ورزش والای کوهنوردی است


?11- گروهی معتقد هستند که در کوه خداوند را بهتر درک کرده اند ، این نظریه شاید به دلیل درک نقاط ضعف و آسیب پذیری زیاد انسان و مقایسه پیکر فانی و ضعیف ما در برابر عظمت و ستبری کوها است که زمینه ساز نگرش نو به ماهیت بشری است.

?12- برترین کوهنوردان بدون شک همان هایی هستند که به درجات بالایی از استواری ، گذشت و توان ایثار دست یافته اند و موفقیعت خود را جدای از موفقیت و سلامت دیگران نمی دانند.
مهران  شتابی

چرا در ارتفاعات شبها بیشتر دچارسردرد ناشی از ارتفاع می شویم??

یکی از علائم و شایع ترین علامت بیماری حاد کوهستان یا بیماری حاد ارتفاع سردرد می باشد. مکانیسم و علت اصلی بروز علائم بیماری حاد ارتفاع ”ادم خفیف مغزی” است که معمولا در ارتفاع بالاتراز 2700 تا 2900 متر خود را نشان می دهد.

ولی شاید تا بحال این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا در ارتفاعات مثلا در شب خوابی در بارگاه سوم دماوند (ارتفاع حدودا 4100 متری) در طی روز کمتر از شب  دچار علائم بیماری حاد ارتفاع از جمله سردرد می شویم.

سیستم تنفسی ما دارای دو سری عضلات ارادی و غیر ارادی می باشد که عضلات ارادی ما(عضلات بین دنده ای سطحی و عمقی) در هنگام بیداری فعال است و در هنگام خواب از فعالیت باز می ایستد ولی عضله غیر ارادی تنفسی بدن ما که همان عضله دیافراگم(صفحه ای زیر ششها وروی احشاء شکم) است هم در هنگام خواب و هم در هنگام بیداری فعالیت میکند. وقتی در طی روز بیداریم و فعالیت می کنیم مثل مواقعی که در حال صعود هستیم یا در پناهگاه یا چادر در حالت فعالیت نسبی می باشیم هم عضلات ارادی و هم عضلات غیر ارادی ما فعالیت می کند ولی در هنگام خواب تنها عضله غیرارادی ما در حال فعالیت است. فعالیت عضله غیرارادی بدن ما یا دیافراگم عضله ای نازک با کارایی نسبی پایین می باشد که فقط می تواند اکسیژن مورد نیاز پایه ای بدن ما را از طریق شش ها تامین کند و با حداکثر فعالیت باز نمی تواند اکسیژن مورد نیاز مواردی که کمبود محیطی (مثلا در ارتفاعات) نیز وجود دارد را تامین کند در نتیجه در هنگام خواب بدن ما مواجه با کمبود اکسیژن بیشتر می شود که قاعدتا این کمبود هر چه بیشتر طول می کشد علائم کمبود اکسیژن در بدن ما بیشتر حس می شود که در صبح شرایط بدتر و سردرد شدیدتر می شود.

حال اگر فردی که در حالت خواب در ارتفاع سردرد شدیدی داشته از همین فیزیولوژی ساده اطلاع داشته باشد و بداند که با بیدار شدن و شروع فعالیت روزانه (حتی فعالیتهای ساده ای نظیر جمع کردن کوله پشتی، جمع کردن کیسه خواب ، خوردن صبحانه و ...) و بکار انداختن عضلات ارادی خود در عرض حداکثر نیم ساعت سردرد وی برطرف خواهد شد بهتر می تواند در جهت درمان سردرد خود اقدام کند . میداند که استراحت بیشتر و بودن در کیسه خواب وضعیت علائم بیماری ارتفاع وی را بهتر نخواهد کرد.
   

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مترجم سایت

جستجو در سایت

آمار سایت

2019114
بازدید امروزبازدید امروز431
بازدید دیروزبازدید دیروز1831
بازدید این هفته بازدید این هفته 8666
بازدید این ماه بازدید این ماه 52358
تعداد کل بازدیدهاتعداد کل بازدیدها2019114