ورود کاربران عضو

شرکت در نظر سنجی

لینک دوستان

گلگشت
سلسله جبال میشوو مرند
ارتفاع 3330متری کم کی 94/6/27
صعود زمستانی بهمن 93
صعود زمستانی بانوان بهمن 93بر میشوو مرند
قله فلک میشوو
گلهای زیبای بهاری منطقه نور آباد مرند
29 آبانماه قله فلح میشوو مرند
29 آبانماه قله فلح میشوو مرند
سلسله میشوو مرند 22آبانماه 94
شب ما نی زمستنا نی در قله میشوو
صعود سراسری پانزدهم بهمن 95
صعود سراسری پانزدهم بهمن سال 95
قله کمتال 96/2/15
صعود زمستانی سال 95 با تیم نقده
قله شهيدان مرند اخرين چهاشنبه سال 96
زمستان سال 95 قله میشو مرند
مردادماه سال 97 ساوالان
ساوالان در دهم مرداد سال 97
صعود به قله بزغوش سراب در تیر ماه سال 97
صعود سراسری برقله سانبران مرند
شب مانی در قشلاق ارسباران مهر 97
جنگل قشلاق ارامنه ارسباران
طبیعت زیبای قشلاق ارامنه
28 مهرماه سال 97 قله گوی زنگی
قشلاق ارامنه ارسباران
×

خطا

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

Cannot get "مرند" woeid in module "mod_sp_weather".

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

Cannot retrive forecast data in module "mod_sp_weather".

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
 

نکات ریز اما مهم وحیاطی که یه کوهنورد باید بداند

 

کوهنوردی اغاز میشود با

۱-ایمنی
۲-ایمنی
۳-ایمنی

نظم وانضباط می تواندبخشی از ایمنی شما را تضمین کند

همیشه در صف و ستون حرکت کنید و از گروه جدا نشوید و از حرکت کنار یکدیگر خودداری کنید

اصل تقسیم بار بر روی اهرم های بدن رو فراموش نکنید
همیشه در کوله پشتی فضایی را برای تجهیزات گروهی در نظر بگیرید
هنگام تهیه کفش دقت کنید تا اندازه آن ۱نمره از پای شما بزرگتر باشد
پوشاک مناسب فصل همراه داشته باشید
به تو صیه افراد با تجربه توجه کنید
کوهستان همیشه دارای هوای متغیر می باشد.حتی در فصول گرم هم پوشاک اضافه همراه داشته باشید
کبریت را داخل یک تکه روزنامه کوچک پیچیده و داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید تا از رطوبت دور بماند.
زمانی به ارزش وسایل پی می برید که مورد استفاده آن برایتان پیش بیاید
تمام طناب هایی که با آن عملیاتهای فنی کوهنوردی انجام می دهید باید از نوع کشسان باشد (دینامیک)
لوازم فنی و سایر لوازم کوهنوردی باید دارای استاندارد UIAA و CE باشد
از پرتاب کارابین و ابزار های دیگر خودداری کنید
هیچگاه از طناب های مستعمل و فرسوده برای طناب انفرادی استفاده نکنید
قبل از پیمایش بند کفشهای خود را تنظیم کنید.در زمان بالا رفتن بند ها را خیلی محکم نکنید. ولی در سرازیری ها بندها را کمی محکم تر ببندید
در زمان پیمایش ها طوری گام برداری کنیم تا از اهرم های اسکلتی بدن بهتر استفاده شود تا به عظلات فشار کمتری وارد شود
به آداب ورسوم و فرهنگ افراد بومی احترام بگذارید
در هنگام پیمایش دستهای خود را داخل جیب هایتان نگذارید.
زیرا در هنگام عدم تعادل دست های شما اولین ابزار حمایتی هستند
در شیب های برفی از زیگزاگ زدن بپرهیزید
هنگامی که به باتون نیاز ندارید آنها را جمع کنید و طوری در دست بگیرید که خطری برای نفر پشت سری وجود نداشته باشد.
هیچگاه مفاصل باتون را روغن کاری نکنید .
ادب اولین نشانه شاخص یک ورزش کار هست .
از میوه های تازه فصل در زمان استراحت استفاده کنید.
همیشه یک وعده غذایی غیر فاسد شدنی همراه داشته باشید .
مصرف خوراکی ها در حین راه رفتن بخشی از راههای تنفسی شما را می بندد.
تعداد افراد گروه بنا به شرایط و توانایی سرپرست تعیین می گردد
از سه نفر نباید کمتر و حداکثر ۱۰نفر
هیچ وقت در کوه ندوید
کوهستان محیط ورزشی ما محسوب می شود آنرا تمیز نگه داریم .
هنگام پایین آمدن از کوه همانند بالا رفتن به استراحت و مواد قندی ومایعات نیاز دارید.
سعی کنید قبل از تاریکی هوا برنامه را به پایان برسانید .
شمار تلفن های امداد و اور ژانس منطقه رو همراه داشته باشید.
سعی کنید در بدترین شرایط بهترین رو حیه رو داشته باشید.
در صورت همراه داشتن تلفن همراه از شارژ آن مطمئن شوید.
در یک کارت اطلاعات شخصی خود را بنویسید و در یکی از جیبهای جلویی لباستان قرار دهید.
مراقب گذشت زمان باشید.
*دیر رسیدن بهتر از هر گز نرسیدن است.
*در هنگام سنگنوردی ساعت و انگشتر در دستانتان نباشد.
*قبل از استفاده از گیره ها با یک شوک کوچک از محکم بودن آن مطمئن شوید.
*با مشاهده ریزش سنگ با فریاد سنگ سنگ دیگران را مطلع سازید.
*در مسیرهایی که طناب انفرادی نیاز هست,طناب با کارابین در قسمت چپ و بیرون کوله قرار دهید.

*طبیعت امانتی در دستان ماست,
آنرا برای نسل های بعد از خود حفظ کنیم.

هفت قانون برای زنده ماندن در کوه:

۱- همواره حرف آخر را خودتان در مورد امنیت بزنید

۲_مطیع هوا باشید

۳_از طناب استفاده کنید(عجله نکنید در هرجایی کارگاه بزنید,مرتب طناب ها و پیچ ها را امتحان کنید,با نفرات زیادی با یک طناب صعود نکنید.

۴_مایعات کافی بنوشید

۵_خودتان را بشناسید

۶_از وسایل اکسیژن و پزشکی کوهستان مطلع باشید

۷_بهمن(از مناطق بهمن خیز دوری کنید,و سعی کنید سریع از آنجا عبور کنید،بهمن قابل پیش بینی نیست!)

چگونه آمادگی خود را در صعود به ارتفاعات افزایش دهیم؟

سوال: من هر موقع به ارتفاع های بالای ۲۵۰۰ صعود می کنم دچار کوه گرفتگی می شوم و امکان کمپ در کوهستان را هم ندارم آیا تمرینات ورزشی خاصی برای بالا بردن توانایی تطابق با به ارتفاع وجود دارد؟

جواب: اصولا عوامل سازگاری با ارتفاع مختلف است. یکی از مهمترین آن ژنتیک افراد است. مردم تبت بدلیل زندگی طولانی مدت در ارتفاع بالا با آن سارگاری ژنتیکی پیدا کرده اند و به همین دلیل بهترین رکورد های صعود به ازتفاعات و هیمالیا از آن شرپا هاست که ساکنین اصلی مناطق مرتفع هیمالیا می باشند.

علاوه بر آن وجود عوامل درونی همچون ظرفیت عملکردی قلب و عروق، ریه ها، عوامل فیزیولوژیک بدنی و حتی روحی می تواند در موفقیت و توانایی صعود به ارتفاعات موثر باشد.

اگر فردی توانایی صعود به ارتفاعات بلند را ندارد باید علت یابی کند. اولین قدم چکاپ پزشکی می باشد و اینکه بداند از نظر فیزیولوژیک مشکل جدی دارد یا ندارد و برای آن هم با مراجعه به یک پزشک متخصص بیماریهای ارتفاع از چگونگی وضعیت فیزیولوژیک خود مطلع شود.

در قدم بعد با اطمینان از سلامت جسمی و فیزیولوژیک فرد، راه کارهایی همچون فعالیت های ورزشی هوازی و استقامتی نیز وجود دارد که می تواند توانایی و عملکرد فیزولوژیک افراد را بالا ببرد. و این هم با انجام فعالیت های ورزشی منظم و هفتگی میسر است، ولی باید بدانید با اوج فعالیت های ورزشی قدرتی و استقامتی می توانید تا حدود موثری ارتفاع صعودهای تان را بالا ببرید و این هم حدی دارد، اصطلاحا نمره 8 خود در صعود به ارتفاعات را می توانید با تمرینات منظم به 12 برسانید ولی نمی توانید آنرا به 20 و حد ایده آل بالا ببرید چون ژنتیک شما اینگونه می باشد و نباید از حود انتظار بیش از حد داشته باشید( به همین دلیل در ورزش کوهنوردی تمایل افراد برای شدت فعالیت ها ی کوهنوردی تفاوت دارد فردی صرفا به قله نوردی می پردازد و فرد دیگر علاقه به ترکینگ و پیمایش مسیر های کوهستانی بدون صعود به قلل دارد).

ضمنا بر اساس قانون فیزیولوژی بدن انسان، شما باید توانایی صعود به ارتفاعات 2800 و شاید 3000 متر را داشته باشید و تا این ارتفاع هم مناطق کوهستانی بسیاری در کشور ما وجود دارد و شما می توانیذ از آن لذت ببرید. ولی اگر تا این حد هم( 2800 متر) احساس می کنید دچار مشکل می شوید می توانید با مراجعه به کلینیک پزشکی بیماریهای ارتفاع و پزشکی کوهستان با انجام آزمایشات و معاینات بالینی از وضعیت سلامتی خود اطمینان حاصل نمایید و برنامه تمرینی منظمی دریافت نموده و ظرفیت عملکردی خود را به ارتفاعات افزایش دهید.

موفق باشید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مترجم سایت

جستجو در سایت

آمار سایت

1039264
بازدید امروزبازدید امروز1848
بازدید دیروزبازدید دیروز2161
بازدید این هفته بازدید این هفته 10777
بازدید این ماه بازدید این ماه 26227
تعداد کل بازدیدهاتعداد کل بازدیدها1039264