ورود کاربران عضو

شرکت در نظر سنجی

لینک دوستان

گلگشت
سلسله جبال میشوو مرند
ارتفاع 3330متری کم کی 94/6/27
صعود زمستانی بهمن 93
صعود زمستانی بانوان بهمن 93بر میشوو مرند
قله فلک میشوو
گلهای زیبای بهاری منطقه نور آباد مرند
29 آبانماه قله فلح میشوو مرند
29 آبانماه قله فلح میشوو مرند
سلسله میشوو مرند 22آبانماه 94
شب ما نی زمستنا نی در قله میشوو
صعود سراسری پانزدهم بهمن 95
صعود سراسری پانزدهم بهمن سال 95
قله کمتال 96/2/15
صعود زمستانی سال 95 با تیم نقده
قله شهيدان مرند اخرين چهاشنبه سال 96
زمستان سال 95 قله میشو مرند
مردادماه سال 97 ساوالان
ساوالان در دهم مرداد سال 97
صعود به قله بزغوش سراب در تیر ماه سال 97
صعود سراسری برقله سانبران مرند
شب مانی در قشلاق ارسباران مهر 97
جنگل قشلاق ارامنه ارسباران
طبیعت زیبای قشلاق ارامنه
28 مهرماه سال 97 قله گوی زنگی
قشلاق ارامنه ارسباران
×

خطا

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

Cannot get "مرند" woeid in module "mod_sp_weather".

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

Cannot retrive forecast data in module "mod_sp_weather".

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اگر  دوستان کوهنورد و .....گوشت قرمز نمیخورید، این ۸ توصیه غذایی را حتما جدی بگیرید

اگر گوشت قرمز نمیخورید، این ۸ توصیه غذایی را حتما جدی بگیرید

| متوقف کردن مصرف گوشت باید هوشمندانه و در قالب یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد. برخی پیشنهادهای موثر غذایی برای کسانی که مایل به مصرف هیچ نوع محصول حیوانی نیستند، از قرار زیر است.

مراقب کمبود ویتامین ب ۱۲ باشید:

کمبود ویتامین ب ۱۲ در کسانی که از مصرف محصولات حیوانی اجتناب می کنند، رایج است و در موارد شدید احتیاج به مصرف مکمل دارد. این ویتامین در محصولاتی از قبیل غذاهای دریایی، ماهی، تخم مرغ و لبنیات نیز یافت می شود و تنها منبع آن گوشت قرمز نیست.

به اندازه آهن مصرف کنید:

مکمل های آهن در کسانی که محصولات حیوانی از جمله گوشت قرمز را مصرف نمی کنند، تحت نظر پزشک ضروری است. با این حال اگر شما دچار کم خونی فقر آهن نیستید، می توانید از محصولاتی مانند اسفناج، آجیل هایی مانند پسته، جعفری، چغندر قند، عدس، جو و کلم بروکلی بهره ببرید.

پروتئین سبزیجات را فراموش نکنید:

بسیاری از غذاهای گیاهی منابع غنی از پروتئین هستند و برای کسانی که میلی به مصرف گوشت قرمز ندارند، اضافه کردن آجیل و دانه ها، حبوبات، دانه های کامل مانند گندم و جو، و نخود فرنگی به رژیم غذایی توصیه می شود.

تخم مرغ را فراموش نکنید:

تخم مرغ یک غذای کامل و سرشار از پروتئین حیوانی است. شما می توانید اگر گوشت قرمز مصرف نمی کنید و در صورتی که دچار کلسترول بالا نیستید، روزانه از مزایای این ماده غذایی سود ببرید. هنگام خرید تخم مرغ، سعی کنید که نوع ارگانیک آن را انتخاب کنید.

لبنیات کم چرب مصرف کنید: بسیاری از افرادی که از مصرف گوشت پرهیز می کنند، علاقه وافری به مصرف محصولات لبنی دارند. با این حال نوع پرچرب این محصولات، مضرتر از آنچه شما تصور می کنید، هستند و باعث اختلالات هضم می شوند. نوع کم چرب و یا بدون چربی محصولات لبنی را انتخاب کنید و یا سراغ شیرهای گیاهی مانند شیرسویا و یا شیر بادام بروید.

زیاد آرد نخورید:

اشتباه بزرگ اکثر افرادی که به مصرف گوشت علاقه ای ندارند، مصرف بیش از حد آرد است. مصرف آردهای تصفیه شده ضمن این که شما را دچار اضافه وزن فوری می کند، عاملی برای ابتلا به سوء تغذیه است. به جای مصرف آرد سفید موجود در شیرینی ها، کوکی ها و یا انواع نان ها و ماکارونی، می توانید سبزیجات، سالاد و یا آب سبزیجات را انتخاب کنید تا از این طریق ویتامین ها، مواد معدنی، و فیبر کافی را دریافت نمایید.

ماهی ها را درست انتخاب کنید:

اگر به مصرف گوشت قرمز رغبت ندارید، اما ماهی هنوز جزو رژیم غذایی تان است، از انتخاب ماهی های بزرگ چرب مانند ماهی آزاد یا تن اجتناب یا مصرف آنها را محدود کنید زیرا این نوع ماهی ها ممکن است حاوی مقادیر زیادی فلزات سنگین باشند که البته برای کودکان و مادران باردار بسیار خطرناک هستند. می توانید ماهی های چرب مانند ماهی ساردین و ماهی سفید را با خیال راحت مصرف کنید.
از منابع مختلف کلسیم بهره ببرید: شیر تنها منبع کلسیم نیست و شما می توانید از منابع دیگر این ماده معدنی مانند دانه کنجد، کلم بروکلی، بادام و … بهره ببرید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مترجم سایت

جستجو در سایت

آمار سایت

1115613
بازدید امروزبازدید امروز163
بازدید دیروزبازدید دیروز653
بازدید این هفته بازدید این هفته 9236
بازدید این ماه بازدید این ماه 18986
تعداد کل بازدیدهاتعداد کل بازدیدها1115613