ورود کاربران عضو

شرکت در نظر سنجی

لینک دوستان

×

خطا

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

Cannot get "مرند" woeid in module "mod_sp_weather".

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

"Could not resolve host: query.yahooapis.com" in module "mod_sp_weather"

Cannot retrive forecast data in module "mod_sp_weather".

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

5 راه گرم ماندن در کیسه خواب:

وقتي قرار است که در يک هواي سرد و شرايط شب ماني،خواب راحت داشته باشيد راه هاي زيادي در پيش است که دماي داخل کيسه خواب خود را افزايش دهيد.
یه مطلب اساسی اینکه گرمای کیسه خواب ، همان گرمای بدن شماست که با کیسه خواب عایق بندی شده و اطراف بدن شما توقف می نماید .

1-عایق بندی کیسه خواب

ابتدا بايد عايق سازي کيسه خواب با زمين را افزايش دهيد تا در امتداد شب گرماي بدن شما در داخل کيسه خواب به هدر نرود.وقتي در داخل کيسه خواب مي خوابيد يا قرار داريد فضا يا حجم قسمت زيرين کيسه خواب که با بدن شما تماس دارد عملاً غير قابل استفاده بوده و خاصيت عايق سازي خود را به مقدار زيادي از دست مي دهد.براي جلوگيري از هدر رفتن گرماي کيسه خواب در اثر تماس با زمين مي توان يک يا دو زير انداز از جنس اسفنج فشرده يا شبيه آن زير کيسه خواب قرار دهيد.اسفنج هاي فشرده و سبک که در فصل تابستان استفاده مي شود از نظر گرمايي و عايق بودن سرما ضعيف هستند.اغلب کوهنوردان و راهنماهاي کوه هاي مرتفع و پوشيده از برف دو نوع زير انداز همراه دارند يکي زيرانداز يا تشک بادي و ديگري زيرانداز از نوع فوم هاي فشرده.

2- گرم نگه داشتن کیسه خواب

هميشه در شرايط لازم از يک ظرف آب گرم يا از يک کيسه آب گرم استفاده کنيد.هر چند اگر هواي شب خيلي سرد باشد اين بطري آب يا کيسه آب گرم نيز در طول شب به تدريج سرد مي شود ولي در هر حال کمک کننده گرمايي است.اگر بطري ها خيلي گرم باشند ميتوانيد در ابتدا با يک پارچه يا لفاف دور آن را بپوشانيد.توجه کنيد درب شيشه يا کیسه آب گرم نشت نداشته باشد. تجربه گرم کردن با سیب زمینی پخته ، سنگ گرم شده دور آتش که با یک پارچه پوشانده شده است در صورت نبودن کیسه آبگرم می تواند کارساز باشد .

3- پوشیدن لباس خشک هنگام خوابيدن يا به اصطلاح خزيدن به داخل کيسه خواب

داشتن لباس خيس سبب مي شود که ما در طول شب بلرزيد.يک پيراهن يا پوشش اضافي يا لباس پشمي اضافي همراه خود در داخل کيسه خواب قرار دهيد.از هر گونه عملي که سبب تعريق در داخل کيسه خواب مي شود اجتناب کنيد.توجه کنيد مستقيماً در داخل کيسه خواب تنفس نکنيد زيرا بخار آب حاصل از تنفس مستقيماً به وسيله پارچه جذب مي شود و آن را خيس مي کند،هر چند کيسه خواب هاي الياف مصنوعي خاصيت عايق بودن خود را حفظ مي کند و بهتر از پر هستند.

4- جلوگیری از خیس شدن

در هر حال کيسه خواب خيس يا نمدار نمي تواند کيسه خواب گرمي باشد و وقتي داخل چادر مي خوابيد قسمتي از زيپ ورودي يا پنجره چادر را براي تهويه هوا باز بگذاريد در غير اين صورت بخار حاصل از تنفس شما روي ديوار چادر و قسمت پوشش خارجي کيسه خواب متراکم شده و امکان خيس شدن پارچه را فراهم مي کند.

5-خوردن و آشامیدن

در طي شب خوب بخوريد و بياشاميد . به ويژه هنگامي که اردو زده ايد بدن شما مقدار زيادي کالري (گرما) در اثر فعاليت هاي روزانه سوزانده است پس نياز به تامين کالري دارد اگر در نيمه شب بيدار شديد و احساس سرما کرديد با خوردن مقداري شيريني و آجيل شيرين مي توانيد اجاق بدن خود را مجدداً به کار اندازيد و بدن را گرم کنيد.

 نحوه نگهداري وسايل کوهنوردی :


 
کفش، کوله، کيسه، کلاه، دستکش و غيره وسايلي هستند که بايد از آنها مراقبت ويژه اي نمود و در جاي مناسبي نگهداري کرد. بعد از هر برنامه، وسايل بايد شسته شوند و در معرض آفتاب قرار گيرند تا کاملاً خشک شوند و گل و لاي چسبيده به آن تميز گردد و کيسه  خواب را حتماً باز نموده و با استفاده از لباس آويز آن را آويزان کرد. زيرانداز، لباس گرمکن و غيره بايد در معرض آفتاب قرار گيرند تا کاملاً خشک شوند زيرا اگر اينگونه وسايل به همان صورتي که در کوهستان بسته بندي شده اند، باز نشوند باعث پوسيدگي و از بين رفتن آنها مي شود و به علاوه محل خوب براي پرورش قارچهاي مختلف مي باشند که براي پوست بدن و موي سر مضر مي باشند.

ليست وسايل مورد نياز يک برنامه کوهپیمایی: کفش مناسب کوه ، پُلار(شلوار + بلوز) ، کلاه پشمي و آفتابي ، شمع و کبريت ، جوراب 2 جفت ، بادگير (شلوار + بلوز) ، دستکش پشمي و پارچه اي ، کرم ضد آفتاب ، شلوار بلند يا کوتاه ، کيف کمکهاي اوليه، کيسه خواب مناسب فصل، عينک آفتابي ، زيرپوش 2 عدد ، طناب انفرادي ، زيرانداز، کارابين (1عدد)، پيراهن ، نقشه و قطب نما و G.p.s ، چراغ قوه ، سوت ، آب ، غذا و کوله پشتي.

خطرناک ترین کوه های دنیا برای صعود:



1. آناپورنا با ارتفاع 8091 متر، در 55 کیلومتری هیمالیا واقع شده و شش قله با ارتفاع بیش از 7200 متر دارد. این کوه، دهمین قله مرتفع و اولین کوه خطرناک دنیا است.

2. نانگاپاربات، با داشتن ارتفاع 8126 متری نهمین قله مرتفع دنیاست. این کوه به دلیل آمار کشته شدگانش، علاوه بر نامگذاری به اسم کوه قاتل، در فهرست خطرناک‌ترین کوه‌های دنیا قرار گرفته است.

3. کوهستان کی‌2 دومین کوه مرتفع دنیا و همچنین یکی از خطرناک‌ترین کوه‌های دنیاست که به نام کوهستان وحشی نیز شناخته می‌شود. ارتفاع این کوه، 8611 متر است. شیب 45 درجه‌ای مسیرهای این کوه و همچنین یخی بودن آن به سمت قله، اصلی‌ترین عامل خطرآفرین کی‌2 است. آمار کشته‌ شدگان این کوه یک نفر از هر چهار صعود‌کننده است.

4. سومین کوه مرتفع دنیا بعد از اورست و کی‌2، کانچن‌جونگاست که با ارتفاعی 8586 متری در مرز هند و نپال واقع شده است.

5. ماترهورن، هرم قاتل: کوهستان ماترهورن با ارتفاع 4477 متر، یکی از قلل سر به فلک کشیده آلپ به شمار می‌رود که به دلیل تعداد کشته‌شدگانش در فهرست خطرناک‌ترین کوه‌های دنیا قرار گرفته است.

6. بام دنیا: بلندترین قله دنیا اورست است که با ارتفاعی 8850 متری در منطقه هیمالیا و در طول مرز نپال و تبت واقع شده ‌است. کشته‌شدگان این کوه و خطرات بی شمار و بهمن و توفان‌های شدید اورست، دلایلی است که نام این کوه را در فهرست خطرناک‌ترین کوه‌های دنیا قرار می‌دهد.

7. کوهستان واشنگتن با داشتن 1916 متر ارتفاع، بلندترین قله در آمریکای شمالی است که به دلیل داشتن آب و هوای نامساعد، برای صعود بسیار خطرناک است.

8. کوهستان دنالی با داشتن 6193 متر ارتفاع، یکی دیگر از خطرناک‌ترین کوه‌های دنیاست که در آلاسکا واقع شده است. دلیل اصلی پرخطر بودن این کوه، زمین‌لرزه‌های شدید و مداومی است که در این منطقه اتفاق می‌افتد.

9. فوجی با ارتفاع 3776 متر در اصل یک آتشفشان غیرفعال است و جنگلی که در دامنه آن قرار دارد، یکی از معدود مکان‌ها در آن اطراف است که از گدازه‌ها و مواد مذاب آتشفشان سال 1707 در امان مانده است. بسیاری از کوهنوردان و جهانگردانی که به این کوه رفتند، هیچ گاه بازنگشتند و به همین دلیل ژاپنی‌ها این کوه را کوهستان مرگ می‌نامند.
از مهدی سعیدی

 مارگزیدگی

به تصویر بالا نگاه کنید ، چنانچه در طبیعت با گزش مار روبرو شدید ، ابتدا به محل #گزیدگی نگاه کنید .
چنانچه محل گزش از دو سوراخ عمیق و نزدیک به هم بود ، شما دچار #گزیدگی #سمی شده اید . و باید پیش از هر کار بالاتر از محل گزش را با پارچه و یا طناب ، محکم ببندید ، و با چاقوئی تیز در محل گزش بر روی پست خود شکافی را ایجاد نموده و خون درون زخم را بمکید و به بیرون بریزید سپس به سرعت به پزشک مراجعه کنید .

مارهای سمی برای تزریق سم ،از دو دندان نیش خود استفاده میکنند .  

✍️امیرملیحی

?عوارض بی تحرکی :

⭕️بر اساس مطالعاتی که در دهه ۱۹۴۰ میلادی انجام شد. استراحت زیاد در بستر، به شدت و بی تردید منجر به از دست دادن آمادگی جسمانی خواهد شد.

 تتها در یک هفته بی حرکتی، ممکن است ۳۰ درصد از حجم عضله کم شود.

⭕️در یک مطالعه دیگر، مردان جوان فعال را به مدت سه هفته در بستر نگه داشتند. نتیجه این بود:

در این مدت کوتاه، آمادگی جسمانی آنها به قدری تحلیل رفته که در عرض ۳۰ سال می توان انتظار داشت.

 آثار منفی مخصوص بی حرکتی عبارتند از:

تحلیل و ضعف عضلات، رباط ها و وترها

کاهش توانایی عضله قلب در پمپ کردن خون

اختلال در کار طبیعی ریه و افزایش احتمال ذات الریه و فرو رفتگی ریه

افزایش بیش از حد ضربان قلب و افت فشار خون سیستولی ناشی از تغییر موضع

افزایش خطر لخته های خونی

افزایش خطر شکستن استخوان ناشی از فقدان توده استخوانی یا پوکی استخوان،

سفتی بیشتر مفاصل و کاهش بیشتر در دامنه حرکت مفصلی

چرا باید قبل از ورزش #قهوه بنوشیم؟

?دلایل زیادی برای نوشیدن قهوه قبل از ورزش وجود دارد، یکی از آن ها افزایش ریزجریان‌ها در بدن است.

?محققان ژاپنی اخیرا ًمتوجه شده‌اند بدن افرادی که مصرف‌کننده‌ی دائمی قهوه نیستند، بعد از خوردن ۱۴۲ گرم قهوه‌ی معمولی، در مقایسه با گروهی که قهوه‌ی بدون کافئین نوشیده بودند، ۳۰ درصد افزایش جریان خون مویرگی (micro-circulation) داشته است.

افزایش جریان خون به طور معمول معادل افزایش اکسیژن‌رسانی به بافت‌های بدن است که می‌تواند به افزایش عملکرد شما حین تمرینات ورزشی منجر شود.

چرا در بهار سست و بی حال می‌شوید؟

با شروع بهار و افزایش دما، بدن خون بیشتری تولید می‌کند و متابولیسم دچار تغییر و تحول می‌شود. به همین دلیل هم ساعت بیولوژیکی بدن به هم می‌ریزد و شما احساس خستگی می‌کنید.

 راستش را بخواهید بهار فصل مورد علاقه‌ی من است و در این روزهای خوب نه خستگی می‌فهمم و نه بی حالی. عطر بهار و بوی یاس‌ها چنان نیرویی به من می‌بخشند که به جای راه رفتن پرواز می‌کنم؛ اما کم نیست تعداد افرادی که با تغییر فصل و رسیدن بهار احساس سستی و بی حالی می‌کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

?با شروع بهار چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟?
با شروع بهار و افزایش دما، بدن خون بیشتری تولید می‌کند و متابولیسم دچار تغییر و تحول می‌شود. به همین دلیل هم ساعت بیولوژیکی بدن به هم می‌ریزد و شما احساس خستگی می‌کنید؛ اما بعد از مدتی که بدن به هوای بهاری عادت می‌کند این حالت سستی نیز از بین می‌رود. به عقیده‌ی متخصصان، بدن افراد مختلف عکس‌العمل‌های مختلفی دارد؛ یعنی مدت زمانی که طول می‌کشد تا بدن هر فردی به فصل جدید عادت کند بنا به شرایط جسمی، دستگاه گردش خون و ژنتیک هر فردی متفاوت است.

?گذار از زمستان به بهار

برای اینکه بدن را برای گذر از زمستان و ورود به بهار و تابستان آماده کنید لازم است به فکر تمیزی و سم‌زدایی از بدن باشید. نه به خاطر اینکه زمستان را به خواب زمستانی رفته‌اید بلکه به خاطر اینکه با مصرف مواد غذایی سنگین و پرچرب بدن را اشباع کرده‌اید. ورزش و تحرک بدنی‌تان را بیشتر کنید. در هوای آزاد پیاده‌روی کنید. البته برای مقابله با خستگی بهاری باید به اندازه‌ی کافی بخوابید. سعی کنید زودتر به رختخواب بروید و اگر امکانش را دارید بعد ازظهرها چرت کوتاهی بزنید.
به عقیده‌ی چینی‌ها برای شروع بهار بهتر است با مواد غذایی «یین» مانند
سبزیجات برگ سبز مثل تره فرنگی، هویج یا کلم‌ها شروع کنید. از مصرف
مواد غذایی «یانگ» مانند زنجبیل، پیازچه و پیاز زیاد و همچنین مواد غذایی
خیلی چرب مانند سرخ کردنی‌ها و مواد غذایی نشاسته ای بپرهیزید
✅راه حل‌های غذایی
حواستان به تغذیه‌تان باشد. شب‌ها غذای سبکی میل کنید تا راحت‌تر بخواید. میوه، سبزیجات و ماهی را در الویت برنامه‌ی غذایی‌تان بگذارید و مصرف گوشت‌های پرچرب را کاهش دهید.
صبحتان را با یک لیوان آب پرتقال طبیعی شروع کنید. لیموترش را فراموش نکنید. از سبزیجات دیگری که می‌توانید روی خواص تمیزکنندگی آن حساب کنید ترب سیاه است. جعفری نیز به میزان قابل توجهی آهن و ویتامین C به بدنتان می‌رساند و سستی و بی حالی را از بین می‌برد. همچنین اینکه بدن را سم زدایی می‌کند. اگر تصور می‌کنید به مکمل نیاز دارید ویتامین D و مکمل امگا 3 مصرف کنید.

?توصیه‌هایی تغذیه ای به سبک چینی?

چینی‌ها زمستان را «یین» و بهار را «یانگ» می‌دانند. برای همین معتقدند که باید تغذیه را نیز مطابق با این نماد تنظیم کنید. به عقیده‌ی چینی‌ها برای شروع بهار بهتر است با مواد غذایی «یین» مانند سبزیجات برگ سبز مثل تره فرنگی، هویج یا کلم‌ها شروع کنید. از مصرف مواد غذایی «یانگ» مانند زنجبیل، پیازچه و پیاز زیاد و همچنین مواد غذایی خیلی چرب مانند سرخ کردنی‌ها و مواد غذایی نشاسته ای بپرهیزید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جدیدترین مطالب سایت

مترجم سایت

جستجو در سایت

آمار سایت

1697837
بازدید امروزبازدید امروز676
بازدید دیروزبازدید دیروز1433
بازدید این هفته بازدید این هفته 5010
بازدید این ماه بازدید این ماه 5073
تعداد کل بازدیدهاتعداد کل بازدیدها1697837